Ուլյանովսկի Լենինյան շրջանային դատարանը որոշել է Techout առցանց խանութից (IP Fedorov V.A.) վերականգնել 1 միլիոն ռուբլի՝ հօգուտ այն գնորդի, ով գնել է ԱՀ, բայց այն չի ստացել: Խանութը պնդում է, որ իրենք են դարձել մատակարարի զոհը։ Տղամարդը 2023 թվականի նոյեմբերի 1-ին խանութից 400 հազար ռուբլով հավաքված համակարգիչ է գնել, բայց մինչև Ամանոր ապրանքը չի առաքվել։ Վաճառողը համաձայնել է վերադարձնել 22 հազար ռուբլին, սակայն գնորդը երբեք չի ստացել մնացած 367 հազար ռուբլին, դա բխում է դատարանի որոշումից։ 2024 թվականի մարտին, ի պատասխան գնորդի բողոքի, անհատ ձեռներեցը հայտնել է, որ վաճառողի նկատմամբ կատարվել են խարդախ գործողություններ՝ «արտահայտված մատակարարի կողմից վճարովի ապրանքների կարճաժամկետ առաքմամբ»: Ձեռնարկատերը խարդախության հատկանիշներով քրեական գործ հարուցելու դիմում է ներկայացրել և չի հրաժարվում ապրանքը մատակարարելուց։
«Վաճառողը նկատի ունի ֆորսմաժորային հանգամանքներ՝ մատակարարի կողմից խարդախություն, ինչի պատճառով նա չի կարող ապրանքը հանձնել և վերադարձնել գումարը։ Մենք չենք կարող համաձայնվել այս փաստարկի հետ։ Նախ և առաջ ձեռնարկատիրական գործունեությունը կոմերցիոն ռիսկ է։ Անձրևների, փոթորիկների, հեղափոխությունների կամ համաճարակների պատճառով պայմանագիրը չկատարելը չի նշանակում մատակարարի կողմից խարդախություն: Վաճառողն ու գնորդը ստանձնում են այս ռիսկը: Այսինքն՝ կոնկրետ իրավիճակում արտակարգ դրության նշան չկա»,- պարզաբանել է DestraLegal.ru-ի իրավական հարցերով տնօրեն Բորիս Ֆելդմանը։
Դատարանը հայտարարեց, որ օրենքով վաճառողն ազատվում է պատասխանատվությունից միայն այն դեպքում, եթե ապացուցի, որ իր պարտավորությունները չկատարելը եղել է ֆորսմաժորային հետևանքով, ինչը չի ապացուցվել։ Գնորդներին գումար վերադարձնելուց հրաժարվելն այս դեպքում համարժեք է վաճառողի կողմից անհիմն հարստացման: «Սպառողների իրավունքների պաշտպանության մասին» օրենքը նախատեսում է բավականին լուրջ գործիքներ, որոնք պաշտպանում են սպառողին որպես պայմանագրի թույլ կողմ, պարզաբանում են փաստաբանական գրասենյակը: Դատարանը պարտավորեցրել է վաճառողին վերադարձնել ապրանքի արժեքը 367 հազար ռուբլու չափով, փոխհատուցել բարոյական վնասը 10 հազար ռուբլու չափով, գնորդին վճարել տուգանք ապրանքների ուշ առաքման համար՝ 286 հազար ռուբլու չափով, տուգանք 332 հազար ռուբլու չափով, ինչպես նաև փոխհատուցել փաստաբանների ծառայությունների ծախսերը 17 հազար ռուբլու չափով: Գնորդին շնորհված ընդհանուր գումարը հասել է 1 միլիոն ռուբլու։ DestraLegal-ն ասաց, որ բազմաթիվ բողոքներ է ստացել և հավաքում է դրանք՝ Techout խանութի դեմ կոլեկտիվ հայց ներկայացնելու համար: Դատարանի առաջին որոշումը՝ հօգուտ գնորդի, կարող է նախադեպ դառնալ այլ պահանջների համար, կարծում են ընկերությունում։ Փաստաբանները կարծում են, որ նման վարույթը կարող է նաև դառնալ առցանց խանութների հետ կապված օրենսդրության խստացման պատճառ։ Ավելի վաղ Mash Telegram ալիքը հայտնել էր, որ Techout խանութի պարտքը հաճախորդներին գերազանցել է 30 միլիոն ռուբլին՝ առանց ապրանքի թողնելով շուրջ 400 մարդ։